علت، علائم و 8 درمان زگیل تناسلی
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

همانطور که از نامش بر می آید، زگیل های تناسلی بر روی بافت های مرطوب ناحیه تناسلی تاثیر می گذارند. زگیل های تناسلی ممکن است به صورت کوچک و برافروخته های گوشتی ظاهر شوند یا ظاهری شبیه گل کلم داشته باشند. در بسیاری از موارد، زگیل ها بسیار کوچک هستند تا قابل مشاهده باشند.

زگیل های تناسلی مانند ویروس های پاپیلومای انسانی (HPV) ناشی از زگیل هایی است که در هر جای بدن شما ظاهر می شوند. بعضی از انواع HPV تناسلی می توانند زگیل های تناسلی ایجاد کنند، در حالی که دیگران می توانند سرطان ایجاد کنند. واکسن ها می توانند در برابر برخی زگیل های HPV تناسلی محافظت ایجاد کنند.

علائم زگیل تناسلی چیست؟

در زنان زگیل تناسلی ممکن است بر روی ولو، دیواره های واژن، ناحیه بین ناحیه تناسلی خارجی و مقعد، کانال مقعد و دهانه رحم رشد کند. در مردان، ممکن است بر روی نوک یا شفت آلت تناسلی مرد، اسکروتوم یا مقعد رخ دهد. زگیل تناسلی همچنین می تواند در دهان یا گلو یک فرد که تماس جنسی دهانی با یک فرد آلوده داشته باشد، رشد کند. علائم و نشانه های زگیل تناسلی عبارتند از:

  •  تورم کوچک، گوشتی یا خاکستری در ناحیه تناسلی شما
  •  چند زگیل نزدیک به یکدیگر که شبیه گل کلم هستند
  •  خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی
  •  خونریزی در حین مقاربت

زگیل تناسلی ممکن است خیلی کوچک و مسطح باشد که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. گاهی اوقات، زگیل های تناسلی ممکن است به خوشه های بزرگ تبدیل شوند.

چه زمانی برای زگیل تناسلی  باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر شما یا شریک زندگی شما در ناحیه تناسلی دچار زگیل شده باشد باید به پزشک مراجعه کنید.

علت بوجود آمدن زگیل تناسلی

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) موجب زگیل می شود. بیش از 40 گونه مختلف HPV وجود دارد که به طور خاص بر ناحیه تناسلی تاثیر می گذارد HPV.  تناسلی از طریق تماس جنسی گسترش می یابد. در بیشتر موارد، سیستم ایمنی بدن شما HPV ژنتیکی را می کشد و هیچ نشانه ای از علائم عفونت ایجاد نمی شود.

چه عواملی شانس ابتلا به زگیل تناسلی را افزایش میدهد؟

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها پیش بینی می کنند تقریبا تمام افراد فعال جنسی در معرض ابتلا به حداقل یک نوع HPV در طول زندگی خود هستند. عواملي كه خطر ابتلا به آلوده شدن را افزايش مي دهند عبارتند از:

  1.  داشتن رابطه جنسی با چندین شریک به صورت محافظت نشده
  2.  داشتن یک عفونت منتقله از راه جنسی دیگر
  3. داشتن رابطه جنسی با شریک زندگی که سابقه جنسی او را نمی دانید
  4.  فعال از نظر جنسی در سن نوجوانی

پیامدهای ناشی از زگیل تناسلی

عوارض جانبی زگیل تناسلی عبارتند از:

1-   سرطان

سرطان دهانه رحم با ویروس HPV تناسلی ارتباط دارد. برخی از انواع HPV نیز با سرطان دهان، سرطان سینه، سرطان آلت تناسلی و سرطان دهان و گلو همراه است. عفونت ویروسی پاپیلومای انسانی همیشه به سرطان منجر نمی شود، اما هنوز هم انجام آزمایشات پاپ به طور مرتب برای زنان مهم است، به خصوص اگر شما با انواع پرخطر HPV آلوده شده باشند.

2-  مشکلات در دوران بارداری

زگیل تناسلی ممکن است در طول بارداری مشکلات ایجاد کند. زگیل می تواند بزرگ شود، و ادرار کردن مشکل شود. زگیل در دیواره واژن توانایی کشش بافت واژن در طول زایمان را کاهش می دهد. زگیل های بزرگ در ناحیه تناسلی یا در مهبل (واژن) ممکن است در هنگام زایمان کشیده شوند و خونریزی ایجاد کنند.

به ندرت، یک نوزاد متولد شده با مادر مبتلا به زگیل تناسلی دچار زگیل در گلو می شود. ممکن است نوزاد نیاز به عمل جراحی داشته باشد تا مطمئن شود راه هوایی او مسدود نشده است.

 

ادامه لینک زیر 

علت، علائم و 8 درمان زگیل تناسلی

 

 





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: